Mých prvních uběhnutých 10 kilometrů

Minulý víkend byl náročný. Až tak náročný, že jsem půlku tohoto týdne proležela v posteli s jakýmsi nachlazením. Teď už jsem na tom naštěstí lépe - bylinkové čaje, citrón, kapky do nosu, sirup a pastilky mě zachránili. Nicméně, myslím, že si ještě pár dní nezacvičím/ nezaběhám. Ach jo.

No nic. Teď tedy o tom, proč jsem asi nastydla. Tak za prvé jsem minulý pátek poskakovala v dešti na Majalésu. Déšť nedéšť jsme si to užívali plnými doušky. Ten bolehlav druhý den ráno už moc ne. Každopádně, bylo potřeba se do večera sebrat a načerpat síly na závod z řady Nightrun. Bolehlav naštěstí hned přešel, zato mě ale začala přepadat velká nervozita. A hlavou se mi honilo "Ksakru, ty jsi ale hloupá, proč jsi se přihlásila na 10 kilometrů, vždyť tam někde umřeš po tom včerejšku." nebo "Proč jsi se musela nechat vyhecovat a hrát si na frajerku a přihlásit se na desítku, kterou jsi ještě v životě neběžela, pětka by ti bohatě stačila" atd., prostě hrůza :D 

Nejdůležitější část startovního balíčku - tričko a startovní číslo
Závod začínal ještě za světla, asi 2 minuty před půl 9 (opravdu, tak zvláštní čas), a přiběhla jsem samozřejmě za tmy. Ale byl to zážitek, asi tak 500 lidí, kteří si běží uprostřed města s čelovkou na hlavě. Zážitek byl i to, že jsem to opravdu uběhla, moc jsem si teda nevěřila. Jak jsem již psala dříve, běhám menší trasy. V průměru tak 5 km. Když mám náladu tak víc, někdy i méně. Myslela jsem, že do toho závodu zkusím alespoň jednou tu desítku zaběhnout. Běhala jsem sice pravidelně, ale nějak se nepodařilo. Nevadí. Zkusila jsem si to prvně na závodě. Přesně tak jsem to měla před 2 roky, když jsem s během začínala. Běhala jsem si vždy tak 3 kiláčky, takový příjemný okruh v naší čtvrti. A byla jsem na sebe pyšná, že jsem začala běhat a že mě to vlastně i baví. V tu dobu se taťka chystal běžet závod na 10 km v rámci RunTour a dostal startovné na 5 km zdarma. A tak bylo rozhodnuto. Běžela jsem svůj první běžecký závod. A 5 kilometrů, které jsem nikdy předtím neuběhla jsem zvládla. Stejně tak tomu bylo i minulý týden, jen s dvojnásobnější vzdáleností. 

Tričko pro účastníky závodu (a vy alespoň víte, kde si závod můžete také zaběhnout:))
Tak teď vím, že to zvládnu! A jsem na sebe pyšná. Ok, chápu, že ti, kdo tohle běhají normálně si asi klepou na hlavu, ale co, někde se přeci začínat musí. Ani neřeším to, za kolik jsem to uběhla. Byla jsem opravdu hooooooooodně pomalá a tím myslím fakt tak pomalá, že to ani možný není, prostě ten nejpomalejší běh na světě. Ale co, spodní příčka výsledkové listiny mě nějak netrapí, spíš se tomu směju a hlavně teď alespoň vím, co mám zlepšovat, než se zase někam přihlásím. A že se přihlásím, brzy!

Vpravo - start závodu
Vlevo - pro většinu lidí, největší borec závodu 87letý závodník! Klobouk dolů a obrovská gratulace!

P.S. A co vy a vaše první pětka/desítka/dvacítka/prostě cokoliv? Běželi jsem už nějaké závody?

Hezký nědělní večer
Lu(c)ka

6 komentářů:

  1. Minulý týden jsem i já uběhla svou první desítku :) Bylo to takové moje předsevzetí, že to do léta zvládnu, protože normálně jsem běhala tak maximálně 6.
    A konečně jsem to zvládla, pro hodně lidí je to úplné nic, ale měla jsem ze sebe (a pořád mám:DD) velikou radost :)
    Ale nebylo to na závodě, jen skromně v polích :D I tak se ale na nějaký závod chystám, ráda bych do Prahy, na konci srpna na We Run Prague :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme prostě obě dobrý! :)
      Na Nike run, teda We run Prague nebo já nevim jak se to ofiko jmenuje bych taky ráda, ale nevím, na konci léta se toho děje vždycky hodně. No uvidíme, třeba se potkáme! :)

      Vymazat
  2. Paráda, gratuluji k překonání 10, teď už to půjde jako po másle, kilometry budou přibývat a třeba se potkáme na půlmaratonu! :D Vypadá to jako fajn akce, na podobných závodech bývá super atmosféra :) A 87 letý závodní? Páni, tak to klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky! Já letos taky běžela svou první desítku, a teď se chystám na další :) Český běh žen, a vypadá to, že konečně poběžím něco, co nebude z kopce do kopce, jak já se těšíím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak to držím palce, to může být pěkný závod, koukala jsem na to. :)

      Vymazat
  4. Super! Hlavně s čelovkama to musel být zážitek :) Hecli jsme se s přítelem, že příští rok v červnu dáme místní půlmaraton, ale zatím si teda na závod netroufám :) Nejvíc jsme zatím dali 8 km v docela kopcovitém terénu a bohatě mi to stačilo (přítel se nepřiznal, ale myslím, že jemu taky :D) máme co dohánět :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář, vzkaz, písmenko.